Yara İzleri ve Lekeler

Skarlara derin yaralar veya zamanla cildinizin aynı bölgesine tekrar tekrar ortaya çıkan şiddetli akneler neden olur.

Akne izleri, akneden muzdarip insanlar için sık görülen bir durumdur. Yara izi, vücudun aknenin neden olduğu iltihaplanmaya verdiği tepkiden kaynaklanır, yara dokusu oluşan alanı iyileştirmek için yeni kollajen üretilir ve iltihaplanma nedeniyle renk değişiklikleri meydana gelir.

İki ana akne izi türü vardır: “hipertrofik” ve “atrofik” akne izleri. Cildiniz yarayı doldurmak için çok fazla kollajen ürettiğinde hipertrofik skar oluşabilir, bu nedenle cildinizin yüzeyinde hafif kabarık bir alan kalır. Atrofik yara izi, vücudun değiştiremeyeceği yüzeyin altındaki doku kaybından kaynaklanabilir. Bu nedenle sivilce izleri cildinize gamzeli ya da çukurlu bir görünüm verir.

Cilt Lekeleri

Cildinizin, saçınızın ve gözlerinizin rengini melanin adı verilen bir pigment belirler. Bu pigment, melanosit adı verilen pigment hücreleri tarafından üretilir. Sağlıklı melanositler, pigmenti cilde eşit olarak dağıtarak pürüzsüz ve eşit bir cilt sağlar. Sağlıksız, iltihaplı veya hasarlı melanositler ya aşırı pigment kümeleri oluşturarak hiperpigmentasyona (koyu noktalar) yol açabilir ya da pigment üretimini tamamen durdurarak hipopigmentasyona (beyaz noktalar) yol açabilir.

Yara İzi ve Cilt Lekelerinin Tedavileri

Akne izi tedavisi, iz oluşumunu önlemek için öncelikle var olan aknelerin tedavisine odaklanır. Eger aknelerin tümü sönmüş ise, izlere ve lekelere odaklı tedaviler uygulanır.