İnce ve Derin Çizgiler

İnce çizgiler genellikle 30’lu yaşlarda gelişir ve 40’lı yaşlarda daha belirgin hale gelir. Yaygın olarak alın çizgileri, kaş çatma çizgileri, kaz ayakları, tavşan çizgileri, nazolabial kıvrımların yanı sıra diğer ince ve derin çizgiler rahatsızlık duyulur.

İnce ve derin çizgilerin 4 ana nedeni vardır:

UV ışığına maruz kalma- Ultraviyole radyasyon, doğal yaşlanma sürecini hızlandırır ve erken kırışmanın başlıca nedenidir. UV ışığı, cildinizin daha derin tabakasında bulunan kollajen ve elastin lifleri olan bağ dokusunu parçalayarak kırışıklıklara neden olur.

Genetik yaşlanma- Cilt yaşlanması kaçınılmaz ve doğal bir süreçtir. Zamanla ve doğal yaşlanma süreciyle birlikte cildiniz daha az kollajen ve elastin proteini üretir. Bu, cildinizi daha ince ve hasara karşı daha az dirençli hale getirir.

Tekrarlanan hareketler- Alında, kaşların arasında (kaş çatma çizgileri) ve kaz ayaklarında kasılan yüz kaslarının, kırışıklık gelişimine katkıda bulunduğuna inanılır. Gülümseme, kaş çatma, gözlerini kısma ve diğer alışılmış yüz ifadeleri bu kırışıklıkların daha belirgin hale gelmesine neden olur. Zamanla bu ifadeler kırışıklıkların oluşmasına katkıda bulunur.

Çevresel faktörler- sigara içme, kirliliğe maruz kalma ve yüksek stres seviyeleri, çizgilerin ve kırışıklıkların oluşumuna katkıda bulunabilir. Sağlıklı cilt sürekli olarak yenilenir ve yeni kollajen oluşturur, sigara içmenin yeni kollajen üretiminde belirgin bir azalmaya neden olduğu bulunmuştur. Azalan kollajen, kırışıklıkların gelişmesine neden olur. Kirlilik ciltte serbest radikal hasarına neden olur, bu da cildin yaşlanmasına ve hücresel hasara yol açar ve kırışıklık oluşumuna katkıda bulunur. Stres, kırışıklıkların oluşmasına neden olabilir, çünkü stres hormonu olan yüksek miktarda kortizol, cildin kollajen ve elastini parçalayabilir. Bu, kırışıklık oluşumuna katkıda bulunabilecek bir elastikiyet kaybına yol açar. Stres ayrıca kaşınızın tekrar tekrar çatlamasına neden olabilir ve bu da kırışıklıkların oluşumuna katkıda bulunabilir.

Yüzünüzdeki yeri ve özelliğine göre ince ve derin çizgiler için farklı tedaviler uygulanır.

Botoks

Botoks olarak da bilinen, botulinum toksini çok çeşitli durumları tedavi etmek için kullanılmaktadır. Sinirler ve kaslar arasındaki bağlantıyı geçici olarak bloke ederek çalışır, böylece kasları gevşeterek, görünür çizgileri yumuşatarak ince çizgileri etkili bir şekilde tedavi edebilir.
Dolgu

Derin çizgileri gidermek için dermal dolgu maddeleri kullanılabilir. Hyaluronik asit dolgu maddeleri, derin kırışıklıkları gidermek için ciltte hacim ve nem oluşturarak çalışır. Tedavi uyuşturucu krem ile yapılır ve sonuçlar etkili ve uzun ömürlüdür.
Boyun Estetiği (Venüs Boynu)

Boyun Estetiği

Venüs Boynu uygulamasında cildi aşırı derecede susuz kalmış, cilt gevşekliği kaybı ve cilt yapısı zayıf olan kişilerde boyun ve dekoltelerde etkili sonuç alınır. Çatlaklarda veya ellerde, dizlerde ve vücudun diğer bölgelerinde de kullanılabilir.
DNA Işıltısı

DNA Işıltısı yöntemi ile kırışıklıklar ve nem kaybı giderilebilirken aynı zamanda ciltte daha sıkı bir görüntü de elde edilir. DNA Işıltısı ile cilt hem daha sağlıklı hem de daha gergin bir hal alır; cilt mikroskobik olarak daha genç bir hale gelir.
Mezoterapi

Mezoterapi ile yüzünüze yararlı bileşenler enjekte edilir. Böylece cilt daha sıkı ve dolgun olurken, akne izlerinin azalması, hiperpigmentasyon ve koyu halkaların giderilmesi sağlanır.
Ameliyatsız Göz Kapağı Estetiği (Plexr®)

Plexr

Plexr tedavisinde uygulanan plazma sayesinde cilt lifleri sıkılaşır, cildin pürüzsüzleşmesine ve ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünün azalmasına neden olur. Non-invaziv, güvenlidir ve tüm cilt tipleri için uygundur.
Saten Cilt Uygulaması

Saten Cilt

Saten Cilt Uygulaması, ciltte kaybolan kollajeni yenileyerek yüzdeki çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü düzelterek kayda değer bir iyileşme sağlayan kozmetik bir dermal dolgu maddesidir.

İnce ve derin çizgileri gidermek ve genç bir cilde sahip olmak için geliştirilen bu tedavilerden hangisinin sizin için doğru olduğunu öğrenmek için kliniğimizle ön görüşme yapabilirsiniz.