Geniş Gözenekler ve Siyah Noktalar

Genişlemiş gözenekler ve siyah noktalar yaygın cilt sorunlarıdır.

Siyah Nokta

Siyah noktalar, aşırı yağ, kalıntı veya ölü cilt hücrelerinin kıl folikülünün açıklığını tıkaması nedeniyle oluşur. Herkes siyah noktalardan muzdarip olsa da, en çok yağlı cilt tipinde ve akneli kişilerde görülür. Ayrıca gözenekleriniz sebum (yağ) ve kirliliğin toplandığı doğal bir yer olduğu için genişlemiş veya çok açık gözenekleriniz varsa siyah nokta riskiniz daha fazladır. Genişlemiş gözenekler, doğal olarak yağlı ciltlerin tipik özelliğidir, bu nedenle yağlı cilde sahip olanlar siyah noktalara daha yatkındır. Diyet, hormonal bozukluklar ve stres de yağ bezlerinin aşırı yağ üretmesine ve siyah nokta oluşturmasına neden olabilir.

Geniş Gözenekler

Gözeneklerin genişlemesinin nedeni genetik olabileceği gibi, yaşa da bağlıdır.

• Yağlı Cilt

Aşırı sebum gözeneklerin genişlemesine neden olur, bu, kişinin yağ bezinin çok fazla yağ üretmesi ve yağlı cilde yol açmasıyla oluşur.

• Yaş

Yaşlandıkça, cilt elastikiyetini ve nemi tutma yeteneğini kaybeder. Bu fonksiyonların kaybı, özellikle ciltteki elastikiyet kaybı, cildin zamanla gerilmesine ve sonuçta gözeneklerin genişlemesine neden olur.

• Zayıf veya Eksik Cilt Bakım Rejimi

UV hasarı gözenekleri kalıcı olarak genişletir. SPF kullanmamak ve cildin yeterince temizlenmemesi gözeneklerin genişlemesine neden olur. Güçlü ve düzenli bir cilt bakım rejiminin olmaması, yağ üretiminin birikmesine ve aşırı yağ nedeniyle tıkanmış gözeneklerin gerilmesine neden olur. Genetik ve hormonal dengesizlikler de gözenek boyutunun değişmesine neden olabilir.

Geniş Gözenekler Nasıl Tedavi Edilir?

Yağ üretimini azaltmak ve daha fazla genişlemiş gözenekleri önlemek önemli olduğundan, genişlemiş gözenekler için evde cilt bakımı önemlidir.

Gözenekleri küçültmek ve siyah noktaları gidermek için klinik tedavilerin bir kombinasyonuna ve evde doğru cilt bakımına ihtiyacınız olacaktır.

Acnelan ile Akne Tedavisi

Acnelan

Akneye meyilli ve seboreik cildi sakinleştirebilen non-invaziv bir klinik tedavi ve gelişmiş evde bakım programıdır. Bu tedavi ile siyah noktalar giderilerek genel doku iyileştirilir. Acnelan, uzun vadeli sonuçlar veren aktif maddeler kullanarak hem rahatlatıcı hem de faydalıdır.
DNA Işıltısı

DNA Işıltısı yöntemi ile kırışıklıklar ve nem kaybı giderilebilirken aynı zamanda ciltte daha sıkı bir görüntü de elde edilir. DNA Işıltısı ile cilt hem daha sağlıklı hem de daha gergin bir hal alır; cilt mikroskobik olarak daha genç bir hale gelir.
Peeling Uygulamaları

Kimyasal Peeling

Kimyasal Peeling, çeşitli cilt sorunlarını gidermeye, cilt dokusunu ve görünümünü iyileştirmeye yardımcı olan bir tedavidir.
Kök Hücre Tedavisi

Kök hücre tedavisi, cilt gençleştirme, akne izleri, çatlaklar ve saç dökülmesi tedavisinde etkin olarak kullanılır.
Saten Cilt Uygulaması

Saten Cilt

Saten Cilt Uygulaması, ciltte kaybolan kollajeni yenileyerek yüzdeki çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü düzelterek kayda değer bir iyileşme sağlayan kozmetik bir dermal dolgu maddesidir.
Scarlet X Tedavisi

Scarlet X

Scarlet X Tedavisi ile ince kırışıklıklar, geniş gözenekler, sarkmış cilt, akne izleri nedeniyle oluşan düzensiz cilt dokusu etkin olarak tedavi edilir.

Genişlemiş gözenekler veya siyah nokta tedavilerinden hangisinin sizin için doğru olduğunu öğrenmek için kliniğimizle ön görüşme yapabilirsiniz.