Yetişkinlerde Sivilce

Last updated on Eylül 1st, 2021 at 04:48 pm

Akne, genellikle gençlerle ilişkilendirilen yaygın bir cilt rahatsızlığıdır. Bu yaş grubunda akne genellikle hormon seviyelerindeki ve özellikle testosterondaki bir değişiklikten kaynaklanır. Ancak akne sadece ergenlik çağındakilerin karşılaştığı bir durum değildir: 25 yaşın üzerindeki yetişkinlerde rastlanan yetişkin aknesi aynı zamanda yaygın bir cilt rahatsızlığıdır. Aslında, özellikle son 20 yıl içinde daha sik görülmeye başlanan yetişkin aknesi dünya çapında en yaygın 8. cilt rahatsızlığıdır.

Yetişkin aknesi hafif, orta veya şiddetli olabilir ve genellikle yüzü, göğsü ve sırtı etkiler. Neyse ki, bir salgının ciddiyetine bakılmaksızın mevcut ve etkili olan yetişkin akne tedavileri vardır.

Yetişkinlerde Akne Neden Olur?

Yetişkin sivilcelerinin nedenlerine bakıldığında ve gençlerin yaşadığına bakıldığında belirgin bir kesişme vardır. Her ikisinde de bulunan ortak faktörler şunlardır:

• Aşırı yağ üretimi
  • Tıkanmış gözenekler
  • Bakteri
  • Enflamasyon

Ergenlik sivilceleriyle ortak özellikleri paylaşan bu faktörlerin yanı sıra yetişkin sivilceleri, aşağıdakiler gibi diğer olaylar ve deneyimler tarafından da tetiklenebilir:

• Hormonlar
  • Tahriş
  • Duygusal stres
  • Fiziksel stres
  • Genetik

Yetişkin Aknesi İçin En İyi Tedavi Nedir?

Yetişkin aknesinin nedenleri farklı olduğu gibi, aknenin tipi ve şiddeti en uygun tedavi tipini etkileyeceğinden “herkese uyan tek bir beden” yaklaşımı yoktur.

Hafif ila şiddetli akne vakaları söz konusu olduğunda, mevcut tedaviler şunları içerir:

• Topikal kremler ve jeller
  • Oral antibiyotikler
  • Oral doğum kontrol hapları
  • İzotretinoin gibi reçeteli ilaçlar

Bu tedavilere ek olarak, yetişkin sivilcelerini ve neden olduğu herhangi bir yara izini hedefleyebilen kozmetik tedaviler de mevcuttur. Sunulan kozmetik tedaviler şunları içerir:

• Kimyasal yüz peelingi
  • IPL cilt gençleştirme
  • Lazer gençleştirme
  • Mikroiğne/dermapen

Dermatologlar tarafından değerlendirildikten sonra bütünsel bir yetişkin akne tedavisi planı tasarlanabilir. Bu tür planlar kişiye özeldir ve yalnızca en etkili ve uygun tedaviler önerilir. Birçokları için bu, yetişkin sivilcelerinin neden olduğu sorunları arkalarında bırakabilecekleri bir konumda olacaklarını bilerek, ileriye dönük olumlu bir adım atarlar.