Kırışıklık Tedavisi

Zamana Karşı Koymak Mümkün…

Göz çevresi, alın ve boynunuzdaki kırışıklıklar sizi üzmesin. Bu kırışıklıkları belirli bir süre önlemeye yarayan doğal ve güvenli bir uygulama olan kırışıklık tedavisi ile zamana meydan okuyabilirsiniz.

Kırışıklık Tedavisi Nedir?

Clostridium botulinum adlı bakteriden üretilen, saflaştırılmış bir proteindir.

Tıpta farklı alanlarda (fizik tedavi, göz ve nörolojik hastalıklar) kullanılmaktadır. Estetik dermatolojide ise yüzde bulunan ve mimiklere bağlı oluşan kırışıklıkların tedavisinde uygulanmaktadır. Yüz ve boyun bölgesindeki yaşlanma belirtilerini ve kırışıklıklarını belli bir süre önlemeye yarayan kırışıklık tedavisi uygulamaları kas içine yapılmaktadır.

Kırışıklık tedavisi, kaslarda geçici bir süreyle gevşemeye neden olur. Kaslarda kasılma olmayınca mimiğe bağlı kırışıklıkların oluşması da engellenmiş olur.

Kırışıklık Tedavisi Nerelere Uygulanır?

Kırışıklık tedavisi en fazla yüz bölgesinde uygulanır. Yüzün 1/3 üst bölgesinde; kaş arası, alın çizgileri, göz çevresinde bulunan ve kazayağı denilen çizgilere uygulama yapılır, böylece yüzde daha genç ve dinamik bir etki oluşur. Kırışıklık tedavisi ayrıca ağız çevresinde sigara içmeye bağlı oluşan kırışıklıklara, boyun ve dekolte bölgesindeki enlemesine oluşan kırışıklıklara, burun bölgesinde bulunan ve tavşan çizgileri denilen kırışıklıklara uygulanır.

Kırışıklık tedavisinin uygulamalarının tamamını aşağıda bulabilirsiniz:

• Kaş arası kırışıklıkları
  • Alın kırışıklıkları
  • Kaz ayakları
  • Göz çevresi kırışıklıkları
  • Kaş kaldırma
  • Burun kaldırma
  • Dudak çizgileri
  • Boyun ve dekolte bölgesi çizgileri
  • Yüz şekillendirme
  • Terleme tedavisi
  • Migren tedavisi

Kırışıklık Tedavisi Güvenli Midir?

Kırışıklık tedavisi, hemen hemen herkese uygulanabilir. Fakat hamilelik ve emzirme dönemlerinde ve kas hastalığı olan kişilerde kırışıklık tedavisi uygulanmamaktadır.

Etki Süresi Ne Kadardır?

Kırışıklık tedavisinin etki süresi kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. İleri yaşlarda ve çok mimik kullanan kişilerde kırışıklık tedavisinin etki süresi kısabilmekle beraber ortalama 4-6 ay sürer.

Uygulama Nasıl Yapılır?

Her bireyin yüz yapısı farklılık gösterdiği için, uygulama kişiye özel olmalıdır. Kırışıklık tedavisi uygulaması öncesinde hastanın yüzündeki kas yapısı ve mimikleri incelenir. Uygulamadan önce ağrı olmaması için anestezik kremler sürülür. Genellikle kırışıklık tedavisi uygulamaları 15-20 dakika içinde tamamlanır. Kırışıklık tedavisinin etkisi 4-7 günde ortaya çıkar.

Kırışıklık Tedavisi ile Terleme Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kırışıklık tedavisinin dermatologlar tarafından geliştirilen diğer bir etkili kullanım alanı koltuk altı, el ve ayaklarda görülen aşırı terlemenin tedavi edilmesidir. Krem ve hap tedavilerinin yetersiz kaldığı durumlarda kırışıklık tedavisi uygulaması el, ayak ve koltuk altlarındaki kontrol edilemeyen aşırı terlemeyi azaltır hatta ortadan kaldırır. Kırışıklık tedavisi uygulamaları ile terlemede 6-8 ay hatta bazen 1 yıla uzayan iyilik hali görülür.