Esneklik Parlaklık

Donuk, kuru veya susuz kalmış cilt hemen hemen hepimizi etkileyen yaygın bir sorundur. Tedavi seçeneklerini belirlemek için bu değişikliklerin neden meydana geldiğini anlamak önemlidir.

Ölü Cilt Hücrelerinin Birikmesi

Donuk cildin en yaygın nedenlerinden biri, yüzeyde ölü deri hücrelerinin (keratinositler) birikmesidir. Keratinositler epidermisin tabanında (stratum bazale) oluşturulur ve aşamalı olarak epidermisin dış tabakasına (stratum corneum) doğru hareket eder. Dış katmana bu göç sırasında, keratinositler daha düz, daha kuru hale gelir ve sonunda deriden dökülür. Yetersiz dökülme, cildin donuk ve kuru görünmesine neden olan ölü, kuru cilt hücrelerinin birikmesine yol açar. Bu, topikal cilt bakımı ve eksfolyatif cilt tedavileri yoluyla cilt eksfoliasyonunu geliştirerek giderilebilir.

Doğal Hyaluronik Asit Kaybı

Yaş, menopoz, yaşam tarzı seçimleri ve güneşe maruz kalma ile epidermis, cildin doğal nemlendiricisi olan doğal hyaluronik asitten yoksun kalır. Bu, cildin daha kuru ve kırışık görünmesine neden olur. Hyaluronik asit, mezoterapi, biorevitalizasyon ve mikroiğneleme gibi tedavilerle yenilenebilir.

En Çok Etkilenen Bölgeler

• Şakaklar
  • Alın
  • Eller
  • İç kollar
  • Boyun

Yaşlandıkça cildimizden kaybolan ve cilt gevşekliği ve diğer yaşlanma belirtilerine neden olan temel maddelerin üretimini uyaran farklı uygulamalar bulunur.