Aşırı Terleme Tedavisi - Hiperhidroz

Terleme Botoksu nedir?

Terleme botoksunun kalıcılık süresi nedir?

Terleme Botoksu kimlere yapılmaz?

Terleme Botoksundan sonra dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Hiperhidroz olarak da bilinen aşırı terleme, vücudun aşırı ter üretmesine neden olan yaygın ancak sıklıkla utanç verici bir durumdur. Aşırı terlemeden muzdarip çoğu insan, rahat olduklarında, normal sıcaklıkta, egzersiz yapmadığında veya herhangi bir el emeği yapmadığında bile ortalama bir insandan daha fazla ter kaybettiğini fark eder.

Yüksek sıcaklık, stres, kaygı ve egzersiz doğal olarak ter bezlerini tetiklese de, hiperhidrozdan muzdarip insanlar tüm bu faktörlerden bağımsız olarak sıklıkla terlerler. Aşırı terlemenin nedenleri arasında bazı ilaçlar da yer alır, ancak hiçbir belirgin sebep olmaksızın da ortaya çıkabilir. Aşırı terlemeden muzdarip insanların kategorize edilebileceği iki grup vardır.

Birincil Fokal Hiperhidroz

Bu, aşırı terlemeden muzdarip çoğu insanın düşeceği kategoridir. Bu hastalar genellikle son derecede sağlıklıdır ve erken yastan itibaren aşırı terlemeyle tanışırlar. Aşırı terlemeleri için egzersiz veya stres gibi belirgin bir nedeni yoktur. Genellikle vücudun her iki tarafını yani eller, ayaklar, yüz, kafa ve aşırı koltuk altı terlemesini etkiler. Primer fokal hiperhidrozu olan kişiler uykudayken nadiren terlerler.

İkincil Genel Hiperhidroz

Bu grupta aşırı terlemeye neden olan şey, bazı nörolojik, hormonal veya metabolik durumlar gibi altta yatan bir tıbbi durumdur. Ayrıca bazı ilaçların yaygın bir yan etkisi olabilir, ancak doktorunuza danışmadan ilaç almayı asla bırakmamalısınız. Bu aşırı terleme turu, yaşamda çok daha sonra başlama eğilimindedir. Bu tip aşırı terleme vücutta daha geniş bir alanda meydana gelir ve en çok geceleri görülür.

Aşırı terlemeyi önlemek için herhangi bir şey yapılabilir mi?

Hiperhidrozu tamamen ortadan kaldırmak için henüz bir yol bulunmamış olsa da, semptomları ve yaşam tarzınız üzerindeki etkilerini azaltmak için alınabilecek bazı önlemler vardır. Öncelikle, aşırı terlemeye neyin neden olduğunu anlamak ve yaygın nedenlerden kaçınmak gerekir. Bunlara, cildinizdeki doğal yağları soymayan yumuşatıcı yıkamalar dahildir; alüminyum klorür içeren ter önleyiciler veya doktor tarafından reçete edilen daha güçlü ter önleyiciler kullanmak; nefes alabilen, bol giysiler ve nefes alabilen ayakkabılar giymek; emici koltuk altı pedleri veya koltuk altı ter koruması olan özel giysiler kullanmak ve aşırı terlemenin nedeni olabilecek baharatlı yiyeceklerden, kafeinden ve alkolden kaçınmak aşırı terlemenin etkilerini azaltabilir.

Aşırı terleme nasıl tedavi edilir?

Bazı insanlar aşırı terlemenin yaşlandıkça azaldığını gözlemlese de, nadiren tamamen durur ve “tedavisi” yoktur. Bu nedenle, aşırı terleme tedavileri, özellikle belirgin bir altta yatan neden olmadığında, genellikle semptomları azaltmaya odaklanır. Bu utanç verici durumla başa çıkmak için minimal invaziv, uzun ömürlü bir çözüm olan botoks enjeksiyonları önerilir. Botulinum toksin enjeksiyonları, invaziv cerrahi prosedürlere gerek kalmadan topikal tedavilerden daha uzun süreli sonuçlar sağlayabilir.

Aşırı Terlemede Botoks Tedavisi ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Botoks enjeksiyonlari, hiperhidrozu semptomatik tedavi etmenin güvenli, hızlı, nispeten dayanıklı ve etkili bir yoludur ve özellikle koltuk altlarından aşırı terleyen kişiler için etkilidir. Ancak eller, ayaklar ve yüz gibi diğer bölgelerdeki terlemeyi azaltmak için de kullanılabilirler.

Terleme bölgelerine yapılan botoks enjeksiyonları aşırı aktif olan ter bezlerini aktive etmekten sorumlu sinirleri geçici olarak bloke ederek çok fazla ter üretmelerini engeller. Botoks ayrıca ince çizgileri ve kırışıklıkları tedavi etmek için de çok yaygın olarak kullanılmaktadır.

İşlem basittir. Doktorunuz enjeksiyonlardan bir saat öncesine kadar buz uygulayabilir veya analjezik verebilir.

İşlem sırasında, aşırı terleme alanı boyunca derinin hemen altına küçük miktarlarda nörotoksin enjekte etmek için çok ince bir iğne kullanılır. Tedavi edilmesi gereken alan etrafında bir ızgara deseni oluşturmak için doktorunuzun değerlendirmesine göre çoklu enjeksiyonlar yapılır. İşlemden sonra morarma, şişme veya hassasiyet olabilir, ancak genellikle küçüktür.

Botulinum toksin enjeksiyonları genellikle hastalar tarafından iyi tolere edilir ve tedavi, hastalar arasında yüksek memnuniyet oranına sahiptir. Birçok hasta tedavinin yaşam kalitelerini önemli ölçüde artırdığını belirtmektedir.

Uygulamadan sonra hasta normal aktivitelerine devam edebilir. Uygulamanın etkili olmaya başlaması genellikle 2-7 yedi günü alabilir. Kontrol randevusunun ardından uzman doktor tarafından gerekli görüldüğü taktirde, ek takviye yapılabilir.

Tüm tedavilerde olduğu gibi, uzman dermatolog tarafından tedavi planı bireysel ihtiyaçlara ve kişisel deneyimlere göre uyarlanır ve sonuçlar değişebilir. Tipik olarak, koltuk altı terlemesi için 4-14 ay arasında terlemeyi önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olabilir.